Tidigare införda reportage

Sidan skapades 6 september  2009

Höstfest i aktivitetsparken

5
september ordnade samhällsföreningen en höstfest med uppträdanden, lekar och tävlingar under kvällen. Festen avslutades med dans på parkens nyanlagda dansbana. Louise Nöje från Åseda stod för det musikaliska med allt ifrån allsångsledning, sång, och spex till dansmusiken.

(Du kan klicka på bilderna för att se dem i större storlek)

Festen startade med en, med tanke på markfuktigheten, onödig regnskur men kaffetältet och den stora sälgen skyddade publiken från att bli dyngsura. Sedan kom solen tillbaka och gladde alla

Linedansare från Oskarshamn äntrar den våta och till synes hala dansbanan för en uppvisning. Om någon tyckte de var ovanligt försiktiga så berodde det inte på halka utan tvärt om hade träet blivit för strävt efter regnet, fick vi veta sedan.

En tävling mellan fem lag, hälften på skämt och hälften på allvar genomfördes under publikens glada tillrop. Strutfotboll var en av grenarna.

Att hämta en flaska med hjälp av en tampong fastsatt i ett snöre på ryggen visade sig passa för en ung lagmedlem. Han var den enda som gick i mål med uppgiften.

Louise Bjällebo och medhjälpare drog med sig publiken mellan aktiviteterna och spelade senare på kvällen upp till dans. Dansandet blev lite trevande till att börja med men tog sig allteftersom mörkret föll och kvällen blev sen.

Korvgubben (-gubbarna) hade tidvis stressigt värre men ibland svek kunderna.